• 8560
  • 436 مرتبه
  • 1401/11/03 08:15:22 ب.ظ

مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی 6

مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی 6

#نه_به_لوازم_آرایشی_شیمیایی 

✅قسمت 6


☢️سولفات ها

🔰سولفات ها نمک هایی هستند که هنگام واکنش اسید سولفوریک (H2SO4) با یک ماده شیمیایی دیگر تشکیل می شوند. آنها همچنین از نفت و منابع گیاهی مانند روغن نارگیل و پالم تولید می شوند. آنها به عنوان سورفکتانت عمل می کنند و برای اهداف کف کنندگی استفاده می شوند.

🔹سولفات ها می توانند چشم و پوست شما را تحریک کنند. آنها می توانند به طور پیش از موعد رنگ را از موهای شما پاک کنند. همچنین یک بحث مداوم در مورد استفاده از آنها به دلیل تهدیدات بالقوه برای محیط زیست وجود دارد.

🔸استخراج آنها از منابع طبیعی مانند روغن نخل باعث نابودی جنگل های بارانی می شود. هنگامی که آنها شسته می شوند، می توانند برای گونه های آبزی سمی باشند.

☢️فتالات ها

❗️فتالات ها نمک ها یا مواد شیمیایی پلاستیک کننده هستند که برای پخش پذیری یک محصول استفاده می شوند. از آنها در لاک های ناخن، عطرها و لوسیون ها استفاده می شود. همچنین به عنوان نرم کننده در شامپو استفاده می شود، آنها سموم تولید مثل و رشد هستند.

☢️رایحه ها

💠در محصولات مراقبت از پوست مانند عطرها، مرطوب کننده ها، شامپوها، پاک کننده ها و نرم کننده ها یافت می شوند. 

⚠️آنها با مواد شیمیایی ساخته می شوند که با اختلالات تنفسی، آلرژی های پوستی درماتیت و عوارض جانبی در سیستم تولید مثل مرتبط هستند.

✴️هیچ سازمانی وجود ندارد که تولیدکنندگان را از استفاده از عطرها محدود کند. آنها نیازی به فاش کردن آنچه در واقع درون عطرهایشان است ندارند. 

⭕️عطرها مواد سرطان زا بالقوه، محرک و مختل کننده غدد درون ریز هستند.

📚منبع


 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط