• 8561
  • 987 مرتبه
  • 1401/11/03 08:23:23 ب.ظ

معاهده جهانی همه‌گیری؛ تثبیت قدرت چپاولگران بین‌المللی از طریق اسناد استعماری است

معاهده جهانی همه‌گیری؛ تثبیت قدرت چپاولگران بین‌المللی از طریق اسناد استعماری است

👈ایسنا/البرز نماینده کرج، فردیس و اشتهارد با اشاره به تلاش سازمان بهداشت جهانی برای تصویب معاهده جهانی همه‌گیری، آن را قدمی بزرگ در جهت تثبیت قدرت چپاولگران بین‌المللی از طریق اسناد استعماری دانست.

✍️به گزارش ایسنا، مهدی عسگری با اشاره به برگزاری هفتاد و پنجمین نشست مجمع جهانی سلامت گفت: این نشست از یکم خرداد در ژنو آغاز خواهد شد که متاسفانه چراغ خاموش و با یک صورت‌بندی زیبا، اهداف خاص و سوال برانگیزی در آن دنبال می‌شود.

🔹عضو کمیسیون صنایع و معادن به طراحی موضوع مهم دیگری که در نشست مجمع جهانی سلامت مطرح است اشاره کرد و گفت: صرف نظر از تدابیری که به منظور مدیریت همه‌گیری‌ها توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای کشورهای مختلف اتخاذ می‌شود و بعضاً منطبق با اهداف سند ٢٠٣٠ است، این نشست در پی طرح‌ریزی یک موضوع مهم دیگر نیز است.

⬅️ تصویب معاهده جدید؛ ابزار کنترل امور کشورها در جهت منافع سلطه‌جویان است

وی ادامه داد: این سازمان به بهانه انسجام بیشتر جهان در مقابله با پاندمی‌ها، درحال زمینه‌سازی برای تصویب معاهده تازه‌ای است تا به این وسیله، بهداشت و سلامت و به تعبیر دیگر امور کشورها را در جهت منافع سلطه‌جویان کنترل کند.

👈عسگری با اشاره به تلاش سازمان بهداشت جهانی برای تصویب معاهده جهانی همه‌گیری، آن را قدمی بزرگ در جهت تثبیت قدرت چپاولگران بین‌المللی از طریق اسناد استعماری دانست و افزود: پیش‌نویس این معاهده در نشست پیش روی، مورد بحث قرار خواهد گرفت و بررسی مستندات، گویای تلاش برای تصویب این معاهده در نشست‌های آتی WHO  است.

⬅️ پذیرش اصلاحات آمریکا، تبعات جبران ناپذیری دارد

🔸رئیس فراکسیون دیپلماسی اقتصادی به اصلاحاتی که کشور آمریکا در خصوص مقررات بهداشتی جهانی(IHR)  پیشنهاد داده است، اشاره کرد و افزود: ایران در سال ۲۰۰۵ متعهد به پیروی از مقررات بهداشتی جهانی(IHR)  شده است و در نشست پیش‌رو کشور آمریکا اصلاحاتی را پیشنهاد داده است که پذیرش آن‌ها می‌تواند تبعات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

🔹نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد ضمن تاکید بر نامه‌ی رهبر حکیم انقلاب مبنی بر بررسی ویروس منحوس کرونا از منظر جنگ بیولوژیک گفت: با توجه به نامه‌ی رهبری در اسفند ۱۳۹۸ که همچنان بررسی دقیقی روی آن انجام نشده است، سؤالات و ابهامات متعددی در خصوص جنگ بیولوژیک مطرح شده است.

⬅️ دولت مراقب باشد؛ زیرساخت‌های حیاتی کشور، تحت کنترل نظام سلطه نباشد

🔸عسگری خطاب به دولت درخصوص پذیرش معاهده مذکور گفت: سازمان بهداشت جهانی با استفاده از فضای پاندمی هراسی و شعارهای به ظاهر زیبا، درصدد توسعه‌ی نفوذ و هژمونی خود بر سایر کشورها است. در همین راستا دولت باید مراقب باشد که پذیرش اینگونه تعهدات علی‌الخصوص برای ایران می‌تواند کاپیتولاسیونی دیگر را رقم بزند و کنترل زیرساخت‌های حیاتی کشور (اعم از حوزه سلامت و درمان، کشاورزی، دامداری، محیط زیست و...) را به WHO و یا به عبارت بهتر بازوی نظام سلطه بسپارد.

هرگونه معاهده بین‌المللی نیاز به ارائه لایحه ازسوی دولت، برای تصویب در مجلس دارد

👈عضو کمیسیون صنایع و معادن در پایان سخنانش گفت: برخی مفاد در پیش‌نویس این معاهده و اصلاحات(IHR)  در تناقض با قانون اساسی بوده و برخلاف منافع ملی و امنیت کشور است. ضمن اینکه هرگونه معاهده بین‌المللی نیاز به ارائه لایحه ازسوی دولت، برای تصویب در مجلس دارد.

✍️پ.ن : تعهد سال 2005 هم غلط بوده و باید از آن خارج شویم ،  ولن يجعل الله للكافرين على المؤمنين سبيلا .


منبع

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط