• 7987
  • 487 مرتبه
  • 05/20/1401

مرغ صنعتی

مرغ صنعتی

يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ .
 اى پيامبران، از چيزهاى پاكيزه بخوريد و كارهاى شايسته كنيد كه من به كارهايى كه مى‌كنيد آگاهم.  (سوره مومنون .51)

 بنا بر سفارش قرآن کریم ، از طیبات (حلال و پاکیزه) بخورید تا بتوانید عمل صالح انجام دهید، زیرا  توانایی انجام کار خوب منوط به خوردن غذای طیب است .   

 امام علی علیه السلام فرمودند مرغ در بین پرندگان مانند خوک در بین چهارپایان است (آشغال خور است) .

 پرورش مرغ (خباثت در دنیای مدرن)

1⃣ رشد سریع 45 روزه به جای 5 ماهه .

با تزریق هورمون های رشد این کار صورت میگیرد و چون کبد کارخانه ی آن است این هورمونها پس از مصرف گوشت مرغ وارد بدن ما شده و مستقیما به کبد رفته و بیشترین آسیب را به مهمترین عضو تولیدی بدن میرسانند و در پی آن باعث جهش در سلولهای بدن و تکثیر بی رویه و نهایتا انواع سرطان ها میگردد.

2⃣ بر هم زدن تعادل زندگی .

با روشن گذاشتن دائم چراغ مرغداری ها ، مرغها دائم در حال خوردن هستند (مانند انسانی که دائم در حال کار باشد)
 و چون سیکل طبیعی خواب و بیداری ندارند این امر موجب تجمع اسید لاکتیک در بدن آنها گردیده که پس از مصرف مرغ و ورود آن به بدن ما باعث آسیب شدید سلولی میگردد .

3⃣ تغذیه حرام و خبیث.

قبلا ماهیگیری ها در حین جمع کردن تور ماهیگیری ، ماهی های حرام را به دریا بازمی گرداندند ولی امروزه ماهی های حرام را نیز صید کرده و در کارگاههای خاص خشک نموده ؛ سپس آنها را پودر نموده و در امر تغذیه ی طیور استفاده میکنند ، همچنین امروزه استخوان حیوانات ذبح شده را جمع آوری میکنند و طی مراحلی با حرارت زیاد پودر کرده و به عنوان خوراک طیور بین مرغداری ها پخش میکنند .

4⃣ ذبح مرغ مرده .

مرغها قبل از کشتار در حوضچه های کوچک حاوی آب آهک (اصطلاحا برای ضد عفونی) و دارای برق حدود 50_60 ولت قرار میگیرند تا بدن آنها بی حس شده و حین آویزان بودن وارونه از ناحیه ی پاها در حین عبور به سمت محل ذبح بال نزده و سر و صدا نکنند ، در تحقیقات مشخص شده است به دلیل عبور سریع (ثانیه ای دو مرغ) و معلق بودن در مسافت زیاد و عبور از برق از بدن آنها حدود 90 درصد مرغها قبل از ذبح مرده اند .
( طبق اظهار نظر یکی از مسئولین بهداشت دانشگاه شهید بهشتی در اردیبهشت 90 )

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}