• 6050
  • 1281 مرتبه
  • 1400/11/09 06:52:56 ب.ظ

پیوند علم طب و دین

پیوند علم طب و دین

 در قرآن ،  عمل صالح و تقوا و دیگر صفات معنوی را متوقف بر استفاده از طیبات میکند .

 برای مثال چند آیه بیان میکنیم :

 سوره المؤمنون

يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ [51]  اى پيامبران، از چيزهاى پاكيزه و خوش بخوريد و كارهاى شايسته كنيد كه من به كارهايى كه مى‌كنيد آگاهم. 

 سوره البقرة

يَا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا مِمَّا فِي الْأَرْضِ حَلَالًا طَيِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ [168]  اى مردم، از آن چيزهاى حلال و پاكيزه كه در زمين است بخوريد و پاى به جاى پاى شيطان مگذاريد كه دشمن آشكار شماست.  

 سوره البقرة

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ وَاشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ [172]  اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از آن چيزهاى پاكيزه‌اى كه روزى شما كرده‌ايم، بخوريد و اگر خدا را مى‌پرستيد، سپاسش را به جاى آوريد. 

 سوره المائدة

وَكُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَيِّبًا وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي أَنْتُمْ بِهِ مُؤْمِنُونَ [88]  از چيزهاى حلال و پاكيزه‌اى كه خدا به شما روزى داده است بخوريد و از خدايى كه به او ايمان آورده‌ايد بترسيد. 

 
 خداوند تبارک و تعالی همه ی چیزهایی که برای انسان مضر است حرام نموده (خوراکی و غیر خوراکی) ، و چیزی که ضرر ندارد را حلال .
 و اما هر چیز " طیب " علاوه بر حلال بودن " در نهایت پاکیزگی و سلامتی " نیز هست (مثلا غذاهایی مانند مرغ ، گوشت گاو ، شکرچغندر ، گوجه و رب گوجه ، ماکارانی و ... ، حلال اند ولی طیب نیستند زیرا در نهایت پاکیزگی و سلامتی نیستند )

 خداوند تبارک و تعالی از انسان خواسته به غذایی که میخورد توجه و دقت نماید.
فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ.
 پس آدمى به طعام خود بنگرد.
  [عبس،24] 

 عزیزانم ، به تمام غذاهایی که در طول شبانه روز میل می نمایید توجه کنید .
 آیا علاوه بر حلال بودن ، طیب نیز هست ؟
 زیرا تاثیر فراوانی در اعمال ، رفتار ، زندگی و سلامتی روح و جسم شما دارد .
 
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}