• 6405
  • 1190 مرتبه
  • 1400/12/10 02:43:13 ب.ظ

کم خونی

کم خونی

 از نشانه های کم خونی زرد شدن چهره و تارشدن دید بعد از برخاستن است به رغم آنکه امروزه مردم گرسنه نیستند ، ولی بر اثر ناسالم بودن غذا و آلودگی هوا مشکل کم خونی دارند . کم خونی براثر کمبود هموگلوبین یا گلبول قرمز و یا پلاکت پدید می آید . 
اولین درمان آن گوشت کباب یا بریان است که باید به عنوان غذا مصرف شود و درمان دارویی محسوب نمی شود .

 گوشت کباب شده 
گوشت سبب زیاد شده خون می شود ، به شرط آنکه بریان شود .

 باقلا با پوست " باقلا درمان کم خونی و خون ساز است ودرمانی ریشه ای به حساب می آید. زیرا مغز استخوان را ترمیم و زیاد می کند و مغز استخوان عضوی است که خون تولید می کند .

امام صادق علیه السلام می فرمایند " خوردن باقلا مغز استخوان را زیاد می کند و سبب تولید خون تازه می شود .

 شکر نی شکر 
مراد از شکر ، شکری است که از نیشکر تهیه شده باشد . چنان که در روایت آمده است امام صادق علیه السلام حجامت کردند و به کنیز (یا دختر) امر کردند که سه تا قند بیاور سپس فرمودند زیرا شکر بعد از حجامت خون صاف وارد می کند و حرارت را قطع می کند . و همچنین درباره شکر نی شکر نقل شده است که خون زیاد را برمی گرداند و نیرو را زیاد می کند .

 خوردن تره 
تره درمان کم خونی است. چنان که در روایت آمده است. در مدینه به بیماری سختی مبتلا شدم و نزد امام کاظم علیه السلام آمدم ، امام فرمودند می بینم صورتت زرد است ، عرض کردم بله امام فرمودند تره بخور ، من هم خوردم و خوب شدم . البته زردی چهره می تواند معلول صفرا نیز باشد . ولی به قرینه روایات مراد کم خونی بوده .

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}