• 10116
  • 125 مرتبه
  • شنبه 11 فروردین 1403

اگر می گذاشتند...

اگر می گذاشتند...

 اگر می گذاشتند... ❌

☑️ اگر چه خیلی دیر شده اما در عین حال بسیار لازم وضروری است که جهان اسلام، دانشگاه علوم تجربی_اسلامی داشته باشد.

✍ متاسفیم و صد افسوس می‌خوریم که کسی یا ‌نهادی در این زمینه پیش قدم نشده و اقدام به تاسیس یک دانشگاه برای آموزش علوم پایه تجربی_ اسلامی نکرده است.

⚠️ در این میان تنها ادعاهای واهی و هیاهوها زیاد است ولی در عمل هیچ پیشرفت یا اندک تحرکی دیده نمی شود.

⏮ گویا امروزه جامعه اسلامی به همان داشته ها و افتخارات دانشمندان مسلمان صدها سال قبل اکتفا نموده اند و دیگر اعتقاد و باوری به ادامه آن علوم ناب نداشته بلکه دیگر علوم اسلامی را در حد یک خرافه دانسته و آن را از دنیای پیشرفته امروزی عقب افتاده تر می پندارند.😔

🔹اگر مسلمانان مسلمان بودند و شیعیان شیعه بودند و علما عالم بودند؛ روی هیچ موسسه یا نهادی اسم اسلامی نمی گذاشتند زیرا هر چه هست غربی و کاملا غیر اسلامی است.

⚠️ خیلی دردناک است که روی دانشگاهی یا موسسه ای یا نهادی اسم اسلامی بگذارند، ولی بویی از اسلام نداشته باشد.

🔻امروز این امکان وجود دارد که یک دانشگاه نمونه کاملا محققانه و عالمانه علوم به تولید، کاوش و پژوهش علوم تجربی_اسلامی بپردازد.

🔬حتی اگر آن را از امکانات روز برخوردار کنیم می‌توانیم تئوری‌های اسلامی را به زبان امروزی دنیای علوم تجربی مطرح کنیم و در مصاف با دانشگاه‌های جهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

🔍 منتهی چیزی که در عمل جریان دارد این است‌ که از اسلام فقط نامش مانده و مسلمانان امروز  دور خودشان می‌چرخند و فقط داده های چند صدساله دانشمندان قدیم را نشخوار می کنند. 

🖇اگر در کشور ما اندک اهمیت به این مسائل  بدهند و حداقل امکانات در این زمینه فراهم کنند شاهد یک انقلاب علمی خواهیم بود.

💊متاسفیم که در مقطعی از تاریخ قرار گرفتیم که پرداختن به علوم واقعی اسلامی از فروش مواد مخدر خطرناک‌تر شده است. ما همین‌قدر که برای نخستین بار طب اسلامی را مطرح کردیم خیلی زود سر از دادگاه و پاسگاه و... در آوردیم. 

🛡در حالی‌که پروژه طب اسلامی می‌توانست این امر را ثابت کند که علوم اسلامی حق است و حرف های تازه و نویی در زمینه های مختلف اعم از فیزیک، شیمی، زیست، جانور شناسی، گیاه شناسی، زمین شناسی، ستاره شناسی و... دارد.

💎اگر اندکی آزادی وجود داشت و ما محکوم غرب نبودیم می‌توانستیم جهان را شگفت زده کنیم و مردم جهان مقابل اسلام سر تعظیم فرود آورند و اعتقادشان به اسلام و علوم اسلامی ارتقا یابد.

🔆 ما شمعی روشن کردیم که می‌توانست چراغ راه بشر امروزی در سبک زندگی سالم و ... باشد، ولی متاسفانه با تمام قدرت اقدام به خاموش کردن این شمع کردند.

❗️اگر مسلمانان مسلمان بودند ما امروز بزرگترین و پیشرفته ترین دانشگاه علوم تجربی اسلامی داشتیم و چهره ای کاملا متفاوت از اسلام ارائه می‌کردیم.

❎متاسفانه جهان اسلام گرفتار عالمان جاهل و حاکمان ظالم و مدیران دروغگوست که هیچ اهمیتی به اسلام و علوم اسلامی نمی‌دهند بلکه اسلام بی ارزشترین چیزهاست نزد آنها .

💠 متاسفانه اگر کسی داوطلب شود و حرکت یا جهشی انجام بدهد با قدرت تمام و با استفاده از رسانه هایشان و نفوذ و قدرت شان بشدت سرکوبش می‌کنند.

🛑ما در عمل ثابت کردیم که طب اسلامی از تمامی مکاتب طبی دنیا پیشرفته‌تر است و اگر حمایت می‌شدیم یا اندک آزادی داشتیم این اثبات را در زمینه علوم تجربی دیگر هم داشتیم.

✴️ اگر سنگ اندازی نمی کردند و مانع نمی شدند، می‌توانستیم ثابت کنیم که پیشرفته ترین فیزیک جهان، پیشرفته ترین شیمی جهان، پیشرفته ترین زمین شناسی جهان و... داریم و تا قله دانش بشری حرکت می‌کردیم.

🖌 ولی دانستیم که در این راه یک چیزی را از دست خواهیم داد و آن هم جان ناقابل خودمان؛
😔در نتیجه سکوت کامل را انتخاب کردیم.

 

 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط