• 9696
  • 257 مرتبه
  • 1402/06/28 09:40:06 ب.ظ

حذف سازمان صنفی و خصوصی نظام پزشکی ضرورتی اجتناب ناپذیر

حذف سازمان صنفی و خصوصی نظام پزشکی ضرورتی اجتناب ناپذیر

⛔️سپردن نظارت بر پزشکان به خود پزشکان شوخی بسیار بدی بود که متاسفانه از طریق قانون اشتباه تشکیل سازمان نظام پزشکی در سال ۱۳۸۳ صورت گرفت‌ و امروز با دیدن عواقب آن همگان به این اشتباه بزرگ معترف هستند و ضرورت تغییر را بارها مسئولین مختلف بیان کرده اند.

⛔️ پیش از این اشتباهات متعدد اساسنامه سازمان نظام پزشکی به نحوی از طریق قانون های بالاسری اصلاح شد از جمله حق تعرفه گذاری و… از این سازمان گرفته شد اما این کافی نیست. 

❇️‌ همچنان سازمان صنفی و خصوصی نظام پزشکی در برخی موارد با وجود تعارض منافع واضح در جلسات حاکمیتی حاضر و نظر مشورتی می دهد!!! که این هم یک خطاست، خوشبختانه تنها نکته خوب اساسنامه سال ۸۳ این سازمان این است که حق رای و تصویب مصوبات در هیچ زمینه ای قانونا و بر طبق اساسنامه این سازمان دیگر نباید داشته باشد و صرفا حق نظر مشورتی دارد و تعیین کننده نمی تواند باشد.  

⛔️سازمانی که صنفی و خصوصی و متعلق به پزشکان است، همزمان وظیفه رسیدگی به شکایت مردم از پزشکان را بر عهده دارد! که این نیز بیشتر به یک شوخی خنده دار می ماند! خنده دار تر اینکه حمایت از حقوق بیماران و ارجح دانستن منافع مردم بر منافع پزشکان نیز از این سازمان خواسته شده است!!!

⛔️‌ این سازمان بر اساس رای گیری از پزشکان با شیوه ای غلط تشکیل می شود که اساسا در سیطره یک انجمن پزشکی قرار می گیرد و تنها تامین کننده منافع آن می شود و در گرداب تعارض منافع غرق می گردد.
 
 ⛔️ سپردن صدور پروانه طبابت و مطب، و تبلیغات پزشکی به یک سازمان غیر دولتی سپردن نوعی قاعده گذاری و قانون گذاری است که بر خلاف قانون کشور است و  نقض نقش حاکمیت و زمینه ساز تعارض منافع و فساد است که باید فورا برای گرفتن این موارد از این سازمان دارای تعارض منافع اقدام کرد.

❌ امروز نه مردم از سازمان نظام پزشکی رضایت دارند و نه حاکمیت.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط