• 7981
  • 428 مرتبه
  • 05/20/1401

بی سوادی مخالفان

بی سوادی مخالفان

چند سال است که ما روایات طبی می خوانیم و هنوز تمام نشده اند، در این شرایط افرادی نادان و کم سواد می آیند و می گویند اسلام طب ندارد!!  البته مشکل اینجاست که افرادی که تخصصی در طب، روایات و عربی ندارند، اینطور اظهار نظر های خام و بیهوده ای می کنند که مایه بسی تأسف است .

 اصولاً شریعت پیامبر صلی الله علیه و آله بیشتر ناظر به طب هست، تمام باب وضو، غسل، تیمم، نجاسات و .... ناظر به سلامتی انسان و طب است . تمام مسائل زینت و پاگیزگی مانند روغن مالی، خضاب کردن، لباس، عطر، شانه کردن، مسواک، خلال، ناخن گرفتن، حمام رفتن، ابواب تخلی، خواب و بیداری و.............. همه و همه ناظر به طب هست .

 پیامبر اکرم صلی الله علیه واله به سلمان می فرمایند: نماز بخوان، زیرا نماز شفا است و تمام باب صلاة ناظر به طب هست .

 پیامبر صلی الله علیه وآله میفرمایند: صوموا تصحّوا، یعنی تمام باب صوم ناظر به سلامتی است .

 امام سجاد علیه السلام می فرماید: حجّوا واعتمروا تصح أجسامکم، یعنی تمام باب حج ناظر به سلامتی و طب است .

 و در روایات زکات به عنوان درمان برخی از بیماری ها عنوان شده، پس تمام باب زکات ناظر به طب است . تمام ابواب ذبائح، اطعمه واشربه ناظر به سلامتی و طب است .

 در مسائل نکاح مسائل طبی زیاد است و اینکه عروس چه بخورد و چه نخورد وغیره .

 خداوند متعال میفرماید: وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ.

 می دانیم که اسلام بر پنج چیز بنا شده: نماز، روزه، زکات، حج و ولایت، همه این پنج رکن با طب و مصالح و مفاسد در ارتباط است.

 اهل تسنن و تشیع کتابهای طب النبی و طب الائمه علیهم السلام دارند، آیا تا کنون این کتاب ها را ندیده اند؟!

 خوب بود روایت اعلان بی نیازی پیامبر صلی الله علیه وآله را نسبت به طب و طبیب بخوانند. امام صادق علیه السلام به طبیب هندی میگویند: إنّ ما معي خیرٌ ممّا معک، طبی که من دارم بهتر از طبی است که شما دارید .

 متأسفانه سیاست مافیای غذا و دارو اینطور شده که زمانی که شکست می خورند و منافعشان به خطر می افتد، سریع کسی را در مخالفت با طب اسلامی علم می کنند تا منافعشان بیشتر از این به خطر نیفتد و ذهن ها از شکست طب نوین دور شده و به حاشیه ها مشغول شود. این نشانه ضعف و شکست این طب سوخته است

 داروهای شیمیایی از معادن و خاک ساخته شده، بیشتر شربت های شیمیایی دارای الکل هستند، می دانیم که مصرف این موارد در شریعت اسلامی حرام است، ای کاش این مخالفان کمی تحقیق و بررسی کنند.

 نکته دیگری که باید عرض کنیم این است که در بیشتر روایات طبی معصوم علیه السلام تبرعاً و ابتدا به ساکن مطالب طبی را مطرح می کنند و موارد سؤال و جواب خیلی کمتر است، میفرمایند: أری لونک قد امتقع یا جریری أبک بواسیر؟! همچنین در بسیاری از روایات خواص خوراکی ها را بدون سؤال کسی مطرح می کنند، به نظر میرسد که در سیستم آموزش باید تجدید نظر شود.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}